Shylla Rose: Gangster dan Taiko jadi cita-cita pelajar masa kini

Apr 10, 2013

Gangster dan Taiko jadi cita-cita pelajar masa kini

Hamik kau!!! Tajuk kemain panjang lebarnye...
Ulasan nye tak tau la panjang mne kan... kalau tgk tajuk tu... ofcoz la ade kaitan ngn disiplin pelajar kan...
aku mmg ade pendapat tersendiri...
and aku nampak disiplin pelajar sekarang... almaklumlah... guru praktikal kan... gituww!!!
Ok, mse 1st day aku ngaja... aku kne masuk kelas form 3... kelas hujung kaw!!!
aku risau dh... sbb aku x kenal dan x tau perangai dorg mcm mne... and aku tak tau tahap kenakalan dorg macam mne...

Ok, utk hri pertama n kbtulan hanya 1 masa... so, ktorg jz b'kenalan...
mmg ramai sgt yg m'gelarkan diri dorg sbg "Lan Todak"... see!!! Nama pon dorg nk tiru... 
Klau dh nme pon dorg minat... ofcoz character dan watak Lan Todak tu dorg nak tiru kan...
Bagi dorg, watak Lan Todak tu ade style... bangga kowt jadi Lan Todak...
ish ish ish... tak patooot~

Memang la cter tu nk bg pengajaran kt penonton... tapi, budak2 zaman sekarang dorg tak tgk dh pengajaran... dorg tak tiru babak yg baik2... low class la weiii... yg buruk tu jgk la dorg nk tgk...
hmm... mcm mne tu... 

ade sorg student penah ckp kt sy... cikgu, sy nak jd gengster... pulak dh...
ikut sape tu?? ikut kawan2... ikut media... salah sape sekarang ni uolss??

Tapi dari sudut baik nye... sy nmpk budak2 kelas tu sume baik2 dan ade beberapa org yg ade potensi... tp tu la... dorg nk perhatian... sy selalu borak2 dgn dorg... (tibe2 guna saya pulak...haha)
and, bnyk diantara dorg yg kurang perhatian dr mak ayah... yela, mak ayah berkerjaya... mne ade mse nk layan anak2 bercerita... cikgu je la tmpt dorg nk ngadu... tp cikgu pon bukan 24jam blh layan dorg... cikgu pon ade komitmen lain kan... memang tugas cikgu nak didik pelajar... tp lebih kpd menyampaikan ilmu... mak ayah yang sepatutnya mendidik/membentuk akhlak dan peribadi dorg... guru hanya membantu... tp majoriti mak ayah serah 100% tanggungjawab utk didik anak dorg dekat cikgu... bila anak2 bermasalah, guru yg dipersalahkan...huhuuu~
sepatutnya kne same2 la...mak ayah didik...guru pon didik... jalankan peranan masing2... media massa pon ade peranannye ok... ape pendapat korg???

Sume ni pandangan aku la sbg guru praktikal yg masih baru...
maaf kalau sy ade salah cakap...harap xde la yg jd kontroversi...

Ape2 pon... sepanjang aku ngaja 3F... mereka sgt baik... nakal2 cikit tu ade la... 
bese la... budak2 nak membesar... :)
aku pon dh makin serasi dgn dorg... hehe...

Semoga generasi akan datang lebih berakhlak... Amiiin Ya Rabbal 'Alamin...

Wassalam.

1 comment:

  1. uni pon penah jaga kelas fom1,,,n memang budak tu wat perangai sebijik macam citer juvana.huhu sabor je la...

    p/s:anda ditag!!meh sini meh..
    http://cayangmeowmeow.blogspot.com/2013/05/11-things-about-me.html

    ReplyDelete

Shylla Rose . Designed by MaiGraphicDesign