Shylla Rose: Tuah Ayam Nampak Dikaki, Tuah Manusia Siapa Yg Tahu~

Dec 30, 2013

Tuah Ayam Nampak Dikaki, Tuah Manusia Siapa Yg Tahu~


Penah tak uolls terfikir... "sume org bertuah je dlm hidup... tapi aku??..."
haaa... penah tak??? harap jangan la sesekali pk pasal tuah... sebab semua org ade tuah masing-masing... Allah kan Maha Adil... remember that.

Aku adalah antara manusia yg selalu pk mentu gitu... statement atas tu mmg tuju kat aku la... aku ni jenis yg mudah down... =_='
xtau la npe aku ni... rse terlalu rendah diri... memang kite kne rendah diri... tp aku ni merendah diri melampau-lampau sampai hilang confident... tp alhamdulillah... aku xde la smpai tahap xblh diselamatkan dh... ade jgk la confident tu... n aku selalu ingatkan diri aku tentang rezeki yg Allah dh tetapkan...
 
"REZEKI KITA TIDAK AKAN DIAMBIL ORANG, DAN ORANG LAIN TIDAK AKAN DAPAT AMBIL REZEKI KITA"
-RAHSIA ZUHUD IMAM SYAFIE-

Tuah dan Rezeki ni mende yg same je... setiap org Allah dh tetapkan rezeki yg berbeza-beza...
so, kalau korg nmpk org tu bertuah je... hidup senang, kaya, hensem, cantik dll... cube korg kenang balik kebahagian korg... like..."walaupun family aku bese2 je... ak BERTUAH sebab dapat keluarga yg bahagia"... nmpak tak?? Allah bg rezeki keluarga bahagia... kalau aku, aku suke ingatkan balik diri aku ni bertuah sebab dapat mak ayah yg sangat penyayang, pemaaf, memahami, yg snggup utamakan anak2 even dorg susah... Allhamdulillah. Alhamdulillah sebab Allah kurniakan aku ibu bapa dan adik2 yg sangat baik... rezeki aku... Alhamdulillah... tak semua org ade rezeki keluarga bahagia...


 

No comments:

Post a Comment

Shylla Rose . Designed by MaiGraphicDesign